WPROWADZENIE

piątek, 1 stycznia 2016

WPROWADZENIE

Kiedy w maju 2002 roku wyruszałem na legendarną drogę pielgrzymkową do grobu Świętego Jakuba, znajdującego się w hiszpańskim mieście Santiago de Compostela, nie przypuszczałem że to początek fascynującej, trwającej kilkanaście lat przygody... 


W tym czasie odbyłem kilkadziesiąt peregrynacji; pracowałem w schroniskach na szlaku opiekując się pielgrzymami; związałem się z templariuszami, których komandoria znajduje się w małej górskiej osadzie Manjarin; spotykałem pielgrzymów wszelkiego pokroju, pochodzących z odległych zakątków świata; znajdowałem się w sytuacjach skrajnych, czasem zabawnych, czasem niebezpiecznych; przeżywałem chwile wzniosłe i chwile upadku...


Pewnego dnia moja znajoma powiedziała do mnie: "...masz   ciekawe i bogate życie, opisz je. Załóż bloga."  To było półtora roku temu. Tyle czasu potrzebowałem aby się zdecydować, zmobilizować, przygotować i bloga założyć...


Co zamierzam zamieszczać na blogu?
Jak tytuł wskazuje "Opowieści z Camino de Santiago", będą to krótkie opowiadania zainspirowane życiem na szlaku, tym co przeżyłem, co widziałem, co słyszałem, przeplatane osobistymi refleksjami oraz zilustrowane odpowiednimi do opisywanego tematu zdjęciami...


ULTREIA!  
 (zawołanie pielgrzymów na Camino de Santiago oznacza: NAPRZÓD! Prawdopodobnie przejęty od templariuszy)